jump to navigation

Προς απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια 25/05/2010

Posted by elenipass in Πολιτική.
trackback

Στην πλήρη απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προχωρά σύντομα το yπουργείο Υποδομών, με νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία της σύνταξής του και σύντομα θα κατατεθεί στη Bουλή.

Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η απελευθέρωση του handling θα επιφέρει :

– Μείωση του κόστους έως και 50% (που μπορεί να φτάσει μέχρι και 30 ευρώ ανά επιβάτη).

– Αύξηση των πτήσεων, κυρίως τσάρτερς, προς τα περιφερειακά αεροδρόμια.

– Σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας, καθώς το μεταφορικό κόστος θα γίνει φθηνότερο.

– Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν ευκαιρίες για εργασία σε τουλάχιστον 350 άτομα.

Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η ανακατανομή των check in counters, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.

Σημειώνεται ότι μέχρι το 2000 η επίγεια εξυπηρέτηση όλων τα αεροδρομίων της χώρας γινόταν αποκλειστικά από την παλαιά Ολυμπιακή, ενώ στο διάστημα 2000-2009 απελευθερώθηκε σε πέντε αεροδρόμια και συγκεκριμένα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Κέρκυρας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος έχει καταργηθεί από 1/4/2010 έως 30/9/2010 το τέλος προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία έχουν γίνει ελκυστικά για πτήσεις τσάρτερς. Το ποσό που εξοικονομείται για τις αεροπορικές εταιρίες φτάνει τα 10 εκατομμύρια.

Η άλλη μεγάλη τομή που έχει γίνει στον τομέα των αερομεταφορών είναι η απελευθέρωση του αεροπορικού έργου για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», το οποίο μέχρι πρότινος εκτελούσε αποκλειστικά η Ολυμπιακή με ετήσιο κόστος που έφτανε τα 34,5 εκατομμύρια ευρώ.

Στον τελευταίο ανοιχτό διαγωνισμό που έγινε τον Ιανουάριο, το έργο αυτό κατανεμήθηκε σε 5 εταιρίες, αντί συνολικού ποσού 22 εκατ. ευρώ, δηλαδή το Δημόσιο έχει ετήσιο όφελος 12,5 εκατ. ευρώ.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, είπε μεταξύ άλλων:

– Επανέλαβε ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μελέτη από την ΥΠΑ για την επαναδιαπραγμάτευση του καθεστώτος των άγονων γραμμών.

– Έχει δοθεί εντολή στην ΥΠΑ να διενεργεί αυστηρούς ελέγχους στις εταιρίες που έχουν αναλάβει το έργο των άγονων γραμμών.

– Ανακοίνωσε ότι έχουν επιβληθεί πρόστιμα στις εταιρίες που εκτελούν τα δρομολόγια προς Ικαρία και Λήμνο, γιατί παρατηρήθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων.

– Επιβεβαίωσε ότι γίνεται συστηματική προετοιμασία για αλλαγές-αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.

– Απέκλεισε το ενδεχόμενο να μειωθεί το «σπατόσημο».

– Εκτίμησε ως πολύ σημαντικές τις διακρατικές συμφωνίες για δρομολόγια εκτός ΕΕ.

– Χαρακτήρισε εξαιρετικούς τους χειρισμούς του Ανδρέα Λοβέρδου για το Ασφαλιστικό, σημειώνοντας παράλληλα ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη δημοσιονομική παράμετρο»

– Δήλωσε ότι πρέπει να καταβληθούν τα νόμιμα στους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής, αλλά σημείωσε ότι το θέμα ανήκει πλέον στο υπουργείο Οικονομικών.

αναδημοσίευση από: http://www.in.gr

Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: