jump to navigation

Αποφασισμένη η κυβέρνηση να μην δεχτεί άλλες κινητοποιήσεις φορτηγών 08/09/2010

Posted by alexpireas in Πολιτική.
Tags:
trackback

«Εάν βρεθούμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας και στάσεις που οδηγούν σε αιχμαλωσία την ελληνική κοινωνία και στην αποδιοργάνωση των οικονομικών λειτουργιών δεν θα μείνουμε θεατές, θα αναγκαστούμε να λάβουμε πρωτοβουλία και να μηδενίσουμε τη μεταβατική περίοδο» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την Τρίτη.

Μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου θα αρχίσει η μεταβατική περίοδος για το νέο σύστημα έκδοσης αδειών, το οποίο θα είναι τριετές και όχι δεκαετές όπως ήθελαν οι οδηγοί φορτηγών, και αυτό γιατί η συγκεκριμένη ρύθμιση των αδειών έχει καθυστερήσει ήδη, το ισχύον σύστημα υπάρχει εδώ και 35 χρόνια. Για μια δεκαετία θα συνεχίζουν να ισχύουν με τους όρους του και οι προϋπάρχουσες άδειες.

Καλύτερες και πιο νόμιμες θα είναι οι συνθήκες εργασίας μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, καθώς οι κάτοχοι άδειας φορτηγών Δ.Χ. είναι μόλις 33.000 τη στιγμή που εργαζόμενοι οδηγοί φτάνουν τις 110.000.

Βασικές αρχές του Νομοσχεδίου:

  • Σύσταση δύο ειδικών μεταφορικών εταιριών με την μορφή της Α.Ε. ή της Ε.Π.Ε. οι οποίες θα έχουν αποκλειστικά την υπόθεση των εμπορευματικών μεταφορών.
  • Οι υπάρχουσες άδειες θα θεωρούνται στοιχείο μετοχικού κεφαλαίου, η αξία του οποίου ισούται με το τέλος που καταβάλλεται για να αποκτηθεί η συγκεκριμένη άδεια.
  • Δημιουργείται το νέο σύστημα χορήγησης αδειών, το οποίο δίνει ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα με προϋποθέσεις σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες.
  • Μετά την έναρξη της ισχύος του νόμου κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να προμηθευτεί την άδεια ΦΔΧ από τη στιγμή που τηρεί τις προϋποθέσεις του κανονισμού 1071/2009 και καταβάλλει της ειδική εισφορά, η οποία θα αρχίσει να μειώνεται από την αρχή κάθε έτους με αφετηρία το 2011 και τέλος το 2013.
  • Μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου καταργείται η ειδική εισφορά, ενώ καθιερώνονται προϋποθέσεις, για τις μεταφορικές εταιρίες που θέλουν άδεια, με βάση τέσσερις ομάδες κριτηρίων από την Ε.Ε.
  • Τέλος σε ιδιαίτερες περιπτώσεις, και μόνο για την μεταφορά καυσίμων, θα είναι δυνατόν με Κοινή Υπουργική Απόφαση να καθορίζεται αντίτιμο για τις μεταφορές. Η ρύθμιση όμως θα ισχύει μόνο για ορεινές ή νησιωτικές μεταφορές σε μειονεκτικές περιοχές.
Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: