jump to navigation

Το Υπουργικό Συμβούλιο έγκρινε το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ 11/09/2010

Posted by elenipass in Πολιτική.
Tags: ,
trackback

Με την έγκριση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών ξεκινάει η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ έχει συσσωρεύσει χρέη 10,7 δισ. ευρώ και ετησίως παράγει έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 933 εκατ. αντιστοιχούν στον ΟΣΕ και τα 231 εκατ. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τα βήματα που ήδη ξέρουμε ότι θα περιλαμβάνονται στην εξυγίανση του ΟΣΕ, σύμφωνα με δηλώσεις του Δ. Ρέππα, είναι:

Η μείωση του προσωπικού κατά 2.000 άτομα, τα οποία θα μεταταχτούν, δεν θα απολυθούν ούτε θα γίνουν μειώσεις στις τακτικές αποδοχές. Ο κ. Ρέππας, εξήγγειλε μετατάξεις για το 45% των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το 35%-37% εκείνων του ΟΣΕ, καθώς από τους 6.319 εργαζομένους το 2009 και 8.334 το 2007, επιβάλλεται να διατηρηθούν περίπου 3.800 για τη λειτουργία του Ομίλου.

Η ανάληψη από το Δημόσιο του χρέους 10,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, με στόχο οι ζημιές του ομίλου του ΟΣΕ να ισοσκελιστούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου χρόνου. Να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ αποτελεί την πιο ελλειμματική ΔΕΚΟ της Ε.Ε..

Ακόμα προβλέπεται αναδιάρθρωση των δρομολογίων και των τιμολογίων.

Όσο αναφορά τους εργαζομένους που θα παραμείνουν στον ΟΣΕ, και σύμφωνα με τον Δ. Ρέππα, οι τακτικές αποδοχές των εργαζόμενων στον όμιλο ΟΣΕ δεν πρόκειται να θιγούν, αλλά καταργείται ο κανονισμός των «δευτερευουσών απολαβών», πολλές από τις οποίες ήταν «προκλητικές». Αναλυτικότερα, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι ενώ οι μέσες τακτικές ετήσιες αποδοχές στον ΟΣΕ ανέρχονται σε 33.000 ευρώ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 35.000 ευρώ/εργαζόμενο, οι δευτερεύουσες απολαβές και οι εισφορές ανεβάζουν αυτά τα ποσά σε 56.000 ευρώ και 66.000 ευρώ αντίστοιχα, ενώ ο σχετικός κανονισμός προβλέπει και ημέρα αργίας 28 ωρών!

Ο υπουργός εξήγγειλε παράλληλα ότι η θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά μετοχική σύνθεση και -με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία- αναζητά ιδιώτη επενδυτή, με προοπτική συμμετοχής του και στο μάνατζμεντ (κάτι που δεν πρόκειται, πάντως, να γίνει μέσω Χρηματιστηρίου στην παρούσα φάση).

Ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι για τη ΓΑΙΑΟΣΕ προβλέπεται η δυνατότητα συνεργασίας και με ιδιώτες για την αξιοποίηση και ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού (π.χ, σταθμών), ενώ ανακοίνωσε την ίδρυση Σχολής ΟΣΕ.

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ τίθεται από το απόγευμα της Παρασκευής έως και την Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση.

Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: