jump to navigation

Αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα των Πανελληνίων το 2013-2014 15/09/2010

Posted by elenipass in Πολιτισμός, Πολιτική.
Tags:
trackback

Την εξέταση των μαθητών σε τέσσερα βασικά μαθήματα και σε ορισμένα επιλογής για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει δρομολογήσει το υπουργείο Παιδείας.

Όμως, οι αλλαγές έχουν ήδη αρχίσει να προετοιμάζονται. Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων αυτού του έτους θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο τον Μάρτιο του 2011. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν μάθει τις βαθμολογίες τους πρώτα, ούτε θα έχουν εξεταστεί.

Η εκτίμηση του υπουργείου Παιδείας πάνω σε αυτό το θέμα είναι ότι πλέον τα παιδιά θα καθοδηγούνται από τις πραγματικές τους επιθυμίες και θα προσπαθούν περισσότερο για τις σχολές της πρώτης τους επιλογής.

Επίσης η αξιολόγηση θα γίνεται συμψηφίζοντας την βαθμολογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τη συνολική βαθμολογία των μαθητών στο σχολείο αλλά και κάποιων ερευνητικών εργασιών στα πρότυπα του Διεθνούς Απολυτηρίου.

Μελετάται, επίσης, η δημιουργία Φακέλου Αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά στη συνολική του προσπάθεια.

Θα υπάρχει ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων, με στόχο την εμβάθυνση στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, ενώ έμφαση θα δοθεί στον νέο θεσμό της ερευνητικής εργασίας.

Κάθε μαθητής θα μαθαίνει τη μεθοδολογία της έρευνας αλλά και τη σύνθεση της εκτεταμένης εργασίας, με συγκεκριμένη δομή και έκταση ανάλογα με την τάξη.

Ένας καθηγητής θα μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να τον καθοδηγεί στην προσπάθεια, όπως γίνεται στα πανεπιστήμια.

Στις εξετάσεις τα πανεπιστήμια θα αποφασίζουν για τη βαρύτητα των μαθημάτων, τους συντελεστές και τον αριθμό εισακτέων, ο οποίος μάλιστα θα συνδεθεί με τη χρηματοδότησή τους. Ενώ θα δημιουργηθεί και μια Τράπεζα Θεμάτων, στην οποία θα περιλαμβάνεται πληθώρα ζητημάτων σταθμισμένης δυσκολίας.

Τέλος ένα από τα βασικά στοιχεία τα οποία θα αλλάξουν είναι η ίδια η φύση της εισαγωγής. Πλέον οι μαθητές δεν θα εισάγονται σε τμήματα αλλά σε σχολές ή πανεπιστήμια. Έτσι η βασική ακαδημαϊκή μονάδα θα είναι οι σχολές, οι οποίες θα απονέμουν τα πτυχία ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών.

Η κατανομή των φοιτητών στα επιμέρους προγράμματα σπουδών θα γίνεται μετά το τέλος του πρώτου ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις τους, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή προγράμματος σπουδών σε επόμενα έτη.

Advertisements

Σχόλια»

1. ΣΙΣΣΥ - 25/09/2010

το συστημα αυτο πιστευω οτι δεν ειναι και το οτι καλυτερο!!!ευτυχως που τα παιδεια που δινουμε το 2013 δεν το προλαβαινουμε απο οτι καταλαβα…


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: